Archive for 5 Martie 2011

h1

Makes sense, ha?

Martie 5, 2011

Vreau sa ma apuc sa scriu. Mai mult, mai des.

Am lasat blogul asta in paragina si nu sunt deloc mandra de asta.

Sunt foarte fericita de cand a inceput anul si pur si simplu nu mai aveam inspiratie si nici ambitie sa scriu.

But here I am again.

Cum spuneam, vreau sa scriu mult, sa citesc mult si sa incep sa scriu bine. Si de la bine, in timp sa trec la foarte bine. Sunt constienta ca va lua timp si va fi nevoie de multa munca, darn u va fi ceva ce nu-mi va placea.

Imi place sa scriu, dar mi-e lene. Imi place sa citesc, dar… mi-e lene.

Dar am pierdut prea multe lucruri in viata din lene, asa ca de data asta voi bate lenea.

 

Bun, si ce sa fac ce sa fac?

Am dat un search la prompts pe net ca sa incep sa scriu chestii… si am gasit o chestie foarte interesanta. Sa iei cuvinte random din dictionar si sa scrii despre ce crezi tu ca inseamna. Asa ca… voi face asa. Voi deschide dictionarul la intamplare si voi scrie despre al 14-lea cuvant de pe pagina.

As vrea sa fie amuzant, dar nu garantez ca o sa imi iasa. Voi da si explicatia din dictionar la sfarsit ca sa va amuzati putin de nestiinta mea. =]]

 

1.ETATISM – ma duce cu gandul la etape. Si de obicei curentele si chestiile astea se termina cu ism. Gen romanticm, modernism. Asta ar trebui sa fie gen… un curent care a promovat etapele. Logic, nu? Trebuie sa iei in considerare toate etapele unei actiuni, unui eveniment, pentru ca daca sari peste o etapa poti sa ajungi la un cu totul alt rezultat. Eeeeeste? :>

ETATÍSM s. n. Teorie conform căreia rolul statului este primordial în organizarea și administrarea vieții economice și sociale. – Din fr. étatisme.

Hai ca eram aproape, recunoasteti. =]]

 

2. INVAGINA – Hai ca devine amuzant. :]] Serios? Eu sunt fata cuminte si pudica, nu scriu despe lucruri dinastea tabu, sunt copil timid.

INVAGINÁ, pers. 3 invaginează, vb. I. Refl. (Med.; despre porțiuni ale intestinelor) A se întoarce spre interior prin invaginație. – Din fr. invaginer.

Funny. :]]

 

3. ÎNTEŢI –  hai ca pe asta il stiu. =]] cand zici ca ceva se inteteste te referi ca ii creste intensitatea, nu? Gen… vantul se inteteste, bate mai tare. Moama ce exprimare de intelectuala am. :]]

ÎNTEȚÍ, întețesc, vb. IV. 1. Refl. și tranz. A (se) face mai puternic, mai intens; a (se) intensifica, a (se) încinge1. 2. Tranz. (Pop.) A cuprinde cu violență, cu frecvență crescută. 3. Tranz. A sâcâi cu insistențe repetate. – Lat. *intitiare (< titio).

 

 

4. PANTROP – cine s-ar fi gandit ca in limba romana ar exista cuvantul asta? Pantrop. Sincer, imi suna a jignire. Ca ma gandesc la… ciclop. :]] pantrop incepe cu “pa”, de la patru, nu ca “ci” ar veni de la unu, dar shhh, e logic. Rezulta ca daca un ciclop are un ochi… pantropul are patru ochi, nu? Haha, ce urat. Ce fata de pantrop ai. =]] cred ca o sa incep sa folosesc expresia asta. =]] pana o sa imi dea un bass cineva care chiar o stii ce inseamna.

 

PANTRÓP, -Ă, pantropi, -e, adj. (Biol.; despre microbi, viruși) Care se poate localiza în orice parte a organismului. – După engl. pantropic.

Oh, really? =]]

 

5. PESCAJ – pescaj… sa moara ciubalakun daca imi zice ceva cuvantul asta. Nu imi stimuleaza imaginatia deloc, e un cuvant trist, nu-ti zice nimic. Dar… san e gandim. Singurul cuvant care imi vine in minte citindul pe asta… e penaj. Si daca penajul e la penele pasarilor… pescaj… e ceva de pesti! Da ba, e la pesti. Eeee…totalitatea elementolor ce au un rol in decorarea solzilor. Este?

PESCÁJ, pescaje, s. n. Adâncimea de cufundare în apă a unei nave, măsurată până la linia de plutire, care variază în raport cu încărcătura. Cf. it. pescagione.

Hai ca e ceva cu apa. =]]

 

6. SCROMBĂI – no idea. A scrombai… eu scrombai, tu scrombai, ei/ele scrombaie. Noi scrombaim, voi scrombaiti, ei/ele scrombaie. Ba, sper macar ca l-am conjugat bine, dar nu imi zice nimic.

SCROMBĂÍ, scrombăiésc, vb. IV. Tranz. (Reg.) A strica, a scâlcia încălțămintea. – Scroambă + suf. -ăi.

Ce v-a facut ma incaltamintea sa o scrombaiti? Asa ati ajuns? Va luati de lucruri inocente pe care oricum le calcati in picioare… nu e posibil asa ceva! Voi protesta impotriva scrombaitului! Cine e cu mine striga heeei =]]

 

7. SFAROGIT – ceva care a suferit sfarogire. Logic, nu?

SFAROGÍT, -Ă, sfarogiți, -te, adj. (Pop.) Făcut sfarog, scorojit. – V. sfarogi.

Deci poti sa ma strigi dex de acum. :]]

 

8. TALMUDIST – Tall… inalt… mudist… care crede in Mud. Cine e Mud? Habar n-am, dar talmudistii astia sunt inalti si cred in Mud. Sunt inteligenta, dar nu le stiu eu pe toate.

TALMUDÍST, -Ă, talmudiști, -ste, s. m. și f. 1. Persoană care cunoaște, studiază și interpretează învățăturile Talmudului; adept al acestor învățături. 2. Fig. Persoană care privește lucrurile dogmatic, scolastic sau care face exces de subtilități și de exprimări artificiale. – Din fr. talmudiste.

Exact ce am zis eu. :]]

M-am plictisit.

P.S: Plec la Londra si ii vad pe Maroon 5. 😡 nu ca nu m-am laudat la toata lumea deja. :]]

